23948sdkhjf

Får uppdraget att utveckla Åhléns erbjudande

Kommer närmast från Daniel Wellington, kliver in i en ny roll och får uppdraget att tydliggöra Åhléns mode, hem- och skönhetserbjudande i varuhuskedjans samtliga kanaler.

I augusti tillträdde Ebba Kilman rollen som chief offering officer på Åhléns.Tjänsten är ny och Ebba Kilman ska ansvara för företagets erbjudande ut mot kund inom affärsområdena hem, mode och skönhet, heter det i ett pressemeddelande. 

– Vi är väldigt glada över att Ebba Kilman tagit rollen som Chief offering officer på Åhléns. I vår strategi framåt är ett attraktivt, relevant och inspirerande erbjudande en nyckel för att få kunden att välja oss och vi har omfattande och spännande planer för att utveckla vårt erbjudande framöver. I det arbetet är Ebba, med sin långa erfarenhet av varumärkes-byggande och att driva digital förändring, en viktig tillgång för oss, säger Annica Hagen, vd Åhléns i en kommentar.

Ebba Kilman beskriva ha ”gedigen bakgrund och stor erfarenhet av affärsutveckling, att driva digital förändring och att utveckla organisationsstrukturer” och hon kommer närmast från posten som global marknadschef Daniel Wellington men har även ett förflutet som vd för Vizeum, affärsområdeschef på Google och därtill har hon verkat i styrelseposter hos Intersport och skoföretaget Blankens.

– Jag har fått en fantastisk start på ett fantastiskt bolag i en fantastisk koncern. Nu ser jag fram emot att vara en del av Åhléns och att tillsammans med teamet driva arbetet med att utveckla ett kunderbjudande i världsklass och förstärka vår digitala transformationsresa. Åhléns har ett starkt varumärke och det ska bli spännande att vara med och skapa ännu starkare relevans för våra kunder, säger Ebba Kilman i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078