Interflora skalar upp erbjudandet
Efter Gröna Flora, som lanserades i fjol och där blomsterkedjan erbjuder ett sortiment krukväxter och stora gröna växter online, breddas ny erbjudandet ytterligare med nya satsningen Interflora Home som ska kompletterar Blommogram-affären med ett sortiment för de som vill inreda med blommor och växter i fokus.
Det handlar om bland annat ett utökat sortiment av snittblommor, buketter och kvalitetsväxter samt krukor, vaser och tillbehör från välkända varumärken.
– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär, säger Nina Lindvall, vd för Interflora i en kommentar.
– Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla
växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande
och gröna inredningsdetaljerna.
Lanseringen av det utökade konceptet sker i ett läge då Interflora kan lägga ett 2020 bakom sig som blev det försäljningsmässigt bästa året i företagets historia. Bolaget landade, enligt företaget, på en ökning på över 100 procent.
Interflora Home lanseras online och i samtliga butiker runt om i Sverige.