Stadium förändrar i ledningen
På onsdagen kom nyheten att Stadiums vd Magnus Wåhlander lämnar sportkoncernen efter 25 år för att bli vd och koncernchef för Coop Mitt.
I samband med det blir det nu också känt att Stadium passar på att omorganisera ledningen och omfördela ansvaret.
"Vi har haft en fungerande ledningsmodell i många år där Stadium och Stadium Outlet gjort en fantastisk resa och nu är det läge att dra nytta av viktiga kompetenser tvärfunktionellt i koncernen" säger Karl Eklöf, koncernchef.
Förändringarna innebär att Daniel Löfkvist, i dag vd för Stadium Outlet, blir operativ chef, COO, och vice vd för hela koncernen. Därmed försvinner uppdelningen mellan Stadium och Stadium Outlet som tidigare leddes av två vd:ar.
Miranda Nanhed, inköpschef, får det övergripande ansvaret för hela koncernens sortiment och produktion. Pino Roscigno, marknads- och varumärkeschef, får ansvar för koncernens försäljning online och för Stadiums varumärke.
"Förändringen som träder i kraft den 1 september innebär att samtliga ledningspersoner får ansvar för utvecklingen av såväl Stadium som Stadium Outlet utifrån respektives funktionsområde", uppger sportkoncernen vidare.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.