23948sdkhjf

Nystartat yogamärke till NK

Öppnar tillfällig yta.

Dagens Handel har tidigare skrivit om att NK i Göteborg satsar på att erbjuda pop up-ytor för kreatörer främst inom mode och design i samband med att dammodeplanet förändras och byggs om.

Under augusti öppnar nystartade yogamärket Sisterly Tribe en tillfällig yta på varuhuset i Göteborg.

– Vi har sedan vår lansering i januari fått en fantastisk respons på varumärket och våra produkter och nu är vi redo att växla upp ytterligare. Sisterly Tribe är i grunden ett digitalt varumärke, men jag tror på en kombination av fysisk och digital närvaro då varumärket och produkter kommer till liv på ett annat sätt i fysisk miljö och kundupplevelserna kompleterar varandra. Det har alltid varit en dröm för mig att finnas på NK och när möjligheten kom att lansera en pop-up där så tog jag den. Vi ser fram emot att erbjuda NK's kunder våra produkter och hoppas att de kommer tas emot väl, säger Kristin Hars, vd och grundare, i en kommentar.

Med det egna varumärket Sisterly Tribe satsar Kristin Hars på försäljning direkt till konsument. Kristin Hars har ett längre förflutet i modebranschen och har under de senaste fem åren arbetat på Bubbleroom. Hon har även under drygt 15 år i modebranschen även arbetat i London på företag som All Saints, River Island och Jack Wills. Med sitt egna märke gör hon yoga- och träningskläder i premiumsegmentet som är producerade på ett etiskt och mer hållbart sätt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08