Högtryck i Mios e-handel
Milstolpen 1 miljard i omsättning i webbutiken nåddes på påskafton vilket innebär en ökningen om 2,200 procent i den egna e-handel under de senaste sex åren. Under 2021 har Mio passerat över 50 miljoner besökare på sajten.
– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu sprängt miljarden på mio.se. Vi fortsätter att möblera om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål vi tillsammans dagligen arbetar för - att bli störst på möbler i Sverige, säger vd Björn Lindblad i en kommentar.
Kedjan ser att besöken på sajten även lett till positiv besöksutveckling i de fysiska butikerna.
Möbelkedjan arbetar utifrån en digital tillväxtstrategi som inleddes 2013 då Mio lanserade webbutik. Första dagen landade försäljningen på 76,900 kronor och tolv månader senare hade Mio nått en försäljning på 46 miljoner kronor.