Apotea har rekryterat ny marknadschef
Apotea har rekryterat Patrik Furuhagen till posten som ny marknadschef. Han tillträdde den 12 april och kommer närmast från rollen som marknadschef för Sverige och Finland hos flygbolaget Norwegian.
– Jag ser fram emot att arbeta för ett av Sveriges mest lysande framgångssagor på apoteksmarknaden och inom e-handel i stort. Det är hedrande att få förtroendet att bidra till Apoteas fortsatta tillväxtresa med min erfarenhet från olika branscher och discipliner inom marknadsföring och försäljning, säger Patrik Furuhagen, i en kommentar.
Förutom Norwegian har Patrik Furuhagen ett längre förflutet från ledande befattningar inom marknadsföring, försäljning, affärsutveckling och digitalisering på bolag som Svenska Spel och Swedbank. Han uppges ha bred kunskap från digital och traditionell marknadsföring, CRM och varumärkesbyggnad.
Apotea hade under 2020 en tillväxt på 50 procent och e-handlaren uppger att även 2021 har inletts starkt och siktet är inställt på fortsatt tillväxt.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.