Foodoras q-handel växer med blommor
Blomsteraktören Bunchery, med egna fysiska butiker i Stockholm och Göteborg samt en rad enheter i H&M Homes butiker i Sverige och internationellt, ansluter sig till Foodoras så kallade q-handel.
– Det känns verkligen spännande att Bunchery vill vara med på vår resa in i morgondagens digitala handel. Jag är helt övertygad om att blommor med snabb hemleverans är ett segment som kommer växa. Bunchery är ett välkommet bidrag in i vår palett av butiker som finns på plattformen, säger Hans Skruvfors, koncernchef och vd foodora Sverige.
Sedan lanseringen av Foodoras koncept i maj i fjol har en rad aktörer inte minst inom dagligvaror, apoteksvaror och prylar till hemmet anslutit sig.
– Vi tror att genom att ansluta oss till foodoras handelsplats, kommer vi vässa vår digitala affär ytterligare och ser fram emot att öppna upp ytterligare en försäljningskanal. Vi ser likt foodora att människor vill ha snabbare hemleveranser av blommor säger Linda Andrée Westerberg, en av grundarna av Bunchery.