Swishlösning för liveshopping lanseras
Med Swish blir det ännu enklare att shoppa live. Det är tanken bakom tjänsten Swish & Deliver som lanseras av liveshoppingföretget Zellma och videomarknadsföringsbolaget Adoveo.
Med den nya tjänsten kan kunden klicka på en länk eller QR-ko som direkt öppnar Swish hos det säljande varumärket och med ett förinställt pris på just det erbjudande som kunden valt.
Cecilia Johansson på Adoveo är mycket nöjd med utfallet av Swish & Deliver.
– Vi har fokuserat på att förenkla och snabba på själva köpprocessen i liveshopping. Vill du köpa ett erbjudande som kan var begränsat i antal och tid så ska själva köpet gå blixtsnabbt. Och för varumärket så flyttar du fram själva betalningen först för att sedan låta kunden fylla i sina uppgifter i ett bekräftelse-sms.
Målsättningen är att hela processen ska gå på under minuten.
– Vi testade Swish & Deliver live och det fungerade utmärkt. Nu utvecklar vi detta ytterligare så att man kan göra kombinationsköp med flera produkter, säger Pål Burman, vd på Zellma.
Även hos Swish är man nöjda.
– Vi är mycket imponerade och stolta över vår partner Adoveo som så exemplariskt använder Swish plattform för att skapa innovativa och nytänkande kundresor, säger Sofia Norén, communication & growth manager på Swish.
Artikeln är en del av vårt tema om Teknik.