Mat.se kampanjar med foodtruck
En foodtruck som erbjuder både färdiglagad kyld restaurangmat och de vanligaste matvarorna börjar på onsdag rulla på Göteborgs gator. Bakom den två veckor långa kampanjen står Axfoodägda Mat.se.
I november förra året lanserade nätmathandlaren pilotprojektet Restaurangmat, en tjänst där kunder i Göteborg kan beställa hem färdiglagad restaurangmat ihop med sina varor. Den nya satsningen med en egen foodtruck kan ses som ett led i marknadsföringen av det konceptet.
Från foodtrucken säljs utvalda kylda rätter från restaurangerna Happy Me Kitchen, Koks, Ulle & Vi och Öjersjö Mat & Golf, som är de första restaurangerna i samarbetet med Mat.se. Dessutom finns några av de vanligaste varorna från nätbutiken, som diskborstar, mjölk och blommor, till försäljning.
– Foodtrucken kommer att köra runt i områden där vi redan har många kunder, men också till centrala delar av Göteborg för att fånga uppmärksamhet och få fler att prova tjänsten, säger Ludvig Anderberg, verksamhetschef på Mat.se.
Foodtrucken kommer att rulla i två veckor med start onsdagen den 24 februari.