Slår ett slag för padel – öppnar butiker i mars
Thevea Brands Group, där även Tretorn Sweden ingår, lanserar Racqet som är en online- och offlinedestination för sporten padel som växt explosionsartat under de senaste åren; inte minst under coronaåret 2020.
– Racqet kommer från insikten hur svårt det kan vara att hitta rätt racket och utrustning som passar just dig. Genom gedigen kunskap och smarta onlinefunktioner vill guida och inspirera besökaren hela vägen, från rätt val av produkt till smidig betalning och snabb leverans, säger Magnus Månsson, vd på Thevea Brands Group i en kommentar.
I sortimentet finns allt ifrån rack till bollar, skor, accessoarer, tillbehör och kläder från ett antal varumärken som de egna Tretorn men även Adidas, Lucky in Love, Babolat, Head, Prince, Bullpadel, Varlion, Starvie, Vibora och Toalson.
Ambitionerna är högt ställda och Racqet ska ”bli norra Europas mest rekommenderade och guidande e-handel inom racketsport och livsstil, såväl på som utanför planen”.
Därtill hoppas sport- och outdoorföretaget att satsningen ska lockafler tjejer till padel och få sporten att växa ännu mer i nya målgrupper genom samarbeten och event men även genom att ”injicera energi och attityd i padelvärlden”.
Satsningen är också en del i multibrandbolagets offensiv på DTC, direct to consumer, och onlinebutiken lanseras i mitten av mars. I samma veva öppnas även en butik i Westfield Mall of Scandinavia i Stockholm.
– Vi tittar även på ytterligare butiker för Racqet för att kunna visa upp sortimentet och varumärket samt lära känna vår konsument bättre, säger Magnus Månsson.