23948sdkhjf

Stängde butiken och ökade omsättningen med 75 procent

Matlagningsbutiken Lyckas med mat har lyckats med konststycket att mitt i pandemin öka sin omsättning med 75 procent jämfört med julhandeln i fjol. Framgångsrecepet: Stänga den fysiska butiken och satsa på drive in.

– Julhandeln har varit förträfflig. Vi har sålt långt över vad vi har räknat med, säger butiksägaren Peder Näslund till SVT Norrbotten.

Lyckas med mat säljer köks- och bakredskap till både privatpersoner och företag. För några veckor sedan stängde Näslund sin butik i Luleå och satsar nu enbart på drive in-försäljning. Kunderna gör sina beställningar i webbutiken och sedan tar de emot sina paket på parkeringen utanför butiken. 

Att det fungerat så bra tror Peder Näslund beror på att Lyckas med mat varit en nätbutik sedan 2006 och att all marknadsföring sedan tidigare sker via nätet. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095