Åhléns avvecklar Beauty Bargain
När Åhléns koncentrerar koncernens lågpriserbjudande till Åhléns Outlet läggs skönhetssatsningen Beauty Bargain, som såg dagens ljus med en första butik i Frölunda torg i april 2019, ned.
"Förändringen påbörjas omgående och kommer att ske med hänsyn till berörda medarbetare och kunder", heter det i ett pressmeddelande.Totalt berörs 20 hel-, deltids-, och projektanställda medarbetare när butikerna stänger och e-handeln läggs ned.
– Åhléns satsar på fortsatt tillväxt inom lågprissegmentet. Vi startade Beauty Bargain och Åhléns Outlet som ett led i att möta nya konsumenttrender och vi har lärt oss mycket som en följd av satsningarna. Nu koncentrerar vi vårt lågpriserbjudande till vår Outletverksamhet, som vi planerar att expandera vidare det kommande året, säger Annica Hagen, vd på Åhléns, i en kommentar.
Beauty Bargain etablerades under 2019 och har i dag tre butiker; Frölunda torg, på Väla och intill Åhléns i Umeå samt egen e-handel. Satsningen har letts av Caroline Hjelm Cronstedt.
Lanseringen av Beauty Bargain skedde parallellt med satsningen på Åhléns Outlet som beskrivs ha ett bredare lågpriserbjudande inom hem, mode och skönhet, och idag finns på sju orter, och där expansionen ska fortsätta nästa år.
– Caroline Hjelm Cronstedt, vd för Beauty Bargain med team, har visat på ett fantastiskt entreprenörskap och engagemang utöver det vanliga. De har skapat ett bolag från scratch och bidragit med innovationstänk, nybyggaranda, en can-do-attityd som jag värderar högt och som vi kommer att ta med oss i vårt fortsatta arbete på Åhléns, säger Annica Hagen, vd, Åhléns.