Ellos slog rekord under Black Week
Årets köpfest Black Week resulterade i flera nya rekord för Ellos Group.
Försäljning och antal besök ökade kraftigt för samtliga varumärken jämfört med föregående år. Över 100 000 nya kunder välkomnades under veckan och sammantaget hade Ellos Group mer än åtta miljoner besök.
Försäljningen för Ellos Group ökade med nära 50 procent jämfört med motsvarande vecka föregående år. För Ellos var ökningen 46 procent, för Jotex 53 procent, Stayhard 28 procent och för Homeroom 166 procent. Heminredning fortsätter vara det segment som växer mest, med en tillväxt på över 75 procent jämfört med tidigare år. Även skönhet och hälsa hade en tillväxt på över 75 procent.
– Ellos group har överträffat våra förväntningar med rekordstor försäljning, tillväxt och högre marginaler under hela svarta veckan. Den strukturförändring av marknaden som vi sett en längre tid där kunderna i allt högre grad väljer att handla på nätet i stället för i den fysiska butiken har accelererat. Denna tendens gynnar helt klart oss och vi ser positivt på årets fortsatta försäljningstillväxt, säger Hans Ohlsson, vd Ellos group.
Under veckans mest intenisva timme sålde Ellos group tre produkter per sekund. Som mest hanterades över 4 000 kundordrar under en timme och webbplatserna hade drygt 20 000 samtidiga besökare.