Fler aktörer vill ha del av liveshopping-kakan
Just nu byggs en studio för liveshopping i SVT-dramas tidigare lokaler i Frihamnen i Stockholm. Därifrån är det tänkt att detaljhandel- och konsumentföretag ska sända livevideoshopping och få draghjälp av bolagets stab av professionella tv-producenter, entreprenörer, välkända programledare och influencer.
Bakom satsningen på en VR-studio ligger Mavshack Zellma i samarbete med NEP, tekniskt produktionsbolag för live-produktioner och event.
– Zellma startades för att skapa marknadens bästa liveshopping-upplevelse, säger PA Gullö, som leder produktionsarbetet i studion i en kommentar.
– Vi tror på högkvalitativa produktioner med bästa tekniken och medarbetarna, både framför och bakom kameran, säger han vidare.
PA Gullö har ett längre förflutet inom kommersiell TV på TV3.Han har även tidigare haft uppdrag för bland andra SVT, TV4, Canal+ och Cmore.
–Zellma tar nu liveshopping till en ny nivå tillsammans med NEP, där Mavshack levererar säljplattform och streaming via Zellman.com, säger Pål Burman, vd, Mavshack Zellma.
Till posten som marknadschef har bolaget värvat Christian Bönnelyche som har ett förflutet från liknande tjänster hos Expressen, Unibet, Statoil och Actic.
Zellma ägs av det digitala underhållningsbolaget Mavshack som är noterat på Stockholmsbörsen.