Rekordförsäljning för Bokus
Akademibokhandels sajt och Bokus, som ingår i Bokhandelsgruppen, ökade den gemensamma försäljningen med drygt 60 procent under årets Black Friday jämfört med i fjol.
På Bokus nådde dagsförsäljningen under fredagen den högsta nivån sedan starten 1997.
– Vi är oerhört nöjda – det är riktigt kul att se att våra kunder är lojala oavsett kanal, säger Johan Junehed, försäljningschef på Bokhandelsgruppen.
Akademibokhandeln kampanjade med lvändagar med extra bra priser för medlemmar under den gångna shoppinghelgen.
Försäljningen i de fysiska butikerna för Akademibokahnadeln ska dock inte ha ökat.
Bokus satsar nu på fler abonnemangsformer för ljud- och e-bokstjänsten Bokus Play. Därtill har tjänsten fått en ny design och en ny ljudlogga för att synas och höras mer i de kanaler där de marknadsför sig. Den nya grafiska profilen är framtagen i samarbete med Dallas communication.