Duo lämnar H&M för Footway
Footway har värvat Martin Kamphav och Fredrik Hansen som båda kommer närmast från H&M och ska ka arbeta med affärsutveckling respektive ha operativt ansvarig för kunder och leverantörer.
– Med vår nya e-handelsplattform ger vi alla våra specialiserade onlinebutiker förutsättningar att växa och expandera. Det känns därför som rätt tidpunkt att ytterligare stärka upp vår organisation med Martin Kamphav och Fredrik Hansen. Deras specialistkompetens inom e-handel, retail och digital transformering kommer vara viktiga pusselbitar i Footways fortsatta tillväxtresa, säger Louise Liljedahl, HR-chef och medgrundare på Footway i en kommentar.
Martin Kamphav har arbetat i olika roller inom H&M och kommer närmast från posten som global head of customer experience development med fokus på digital affärsutveckling.Han har även ett förflutet som e-handelschef på Svanströmsgruppen och har därtill drivit flera egna bolag inom detaljhandel samt arbetat som konsult inom e-handel och digital utveckling.
Fredrik Hansen har i rollen som product area aanager inom inventory optimization på H&M haft ansvar för affärs- och IT-utveckling i syfte att driva produkttillgänglighet och fullprisförsäljning globalt. Han har även ett förflutet i olika ledande roller hos Postnord samr arbetat som konsult på Accenture och digitalbyrån Kaplan.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.