Världspremiär på köpcentrum för upplevelsekonceptet Tido
Eat, Play, Watch. Så sammanfattas grundpelarna när den globala aktören Emersion lanserar sitt upplevelsekoncept Tido i Täby centrum, som därmed blir först i världen att testa konceptet. Den 25 november öppnas dörrarna.
– Det bästa med Tido är att det är för alla typer av grupper. Ta med kompisgänget, familjen eller kollegorna för mat, dryck och framtidens sociala underhållning, säger Sara Strömgren, vd Tido.
Emersion mål har varit att skapa ett modernt underhållningscentrum där besökarna erbjuds casual street food (eat), social gaming (play) och VR/AR (watch). Casual street food-menyn har utvecklats av mästerkocksdeltagaren Fredrik ”Master” Jonsson.
– Det är verkligen roligt att vi på Täby Centrum är först ut med att erbjuda det allra hetaste inom upplevelser och underhållning. Tido erbjuder ett helt nytt helhetskoncept, som verkligen kommer att bli ett starkt komplement till vårt nuvarande utbud, säger Veronica Sjövik Sten, centrumchef i Täby Centrum.