Accent blir Rizzo – nu startar ombyggnation av 100 butiker
Sedan Venue Retail Group, som byter namn till Rizzo Group, klev ur rekonstruktionen och i samband med rapportsläppet för fjärde kvartalet kommunicerade sko- och accessoarkoncernen den nya affärsplanen som ska göra koncernen lönsam inom två år.
Nu står det klart att alla butiker för Accent i Sverige och samtliga butiker för Morris i Norge byggs om till det nya butikskonceptet. Därtill byter samtliga butiker för Accent namn till Rizzo. De norska butikerna ska även fortsatt heta Morris.
– Totalt är det cirka 100 butiker som ska byggas om under perioden november tom mars 2021. Under november-december bygger vi om 19 butiker i Oslo, Skåne och Östergötland, säger Lars Fins, vd, i en kommentar.
Tre butiker för Accent ställdes om i somras och i mitten av oktober öppnade koncernen en fjärde butik inredd enligt det nya konceptet i Fältöversten i Stockholm.
I ett pressmeddelande skriver sko- och accessoarkoncernen att ”det nya butikskonceptet är det bästa från Accent, Morris och Rizzo – kryddat med klockor, smycken och hörlurar”.
Vidare uppges att arbetet med utveckla samverkan mellan fysisk butik och online fortsätter.
”Vi har bra produkter och vi vill arbeta närmare våra märkesleverantörer för att förbättra vårt konsumenterbjudande som ska bli bredare och mer attraktivt för alla målgrupper – samtidigt som vi lyfter fram våra egna varumärken ytterligare”, skriver Lars Fins.