23948sdkhjf

Så ska Cdon boosta anslutna e-handlarnas försäljning

E-handelsaktören lanserar nytt utseende på plattformen för att öka de 1 250 anslutna e-handlarnas försäljning.

Med den nya skalbara sajten hoppas Cdon att konsumenterna lättare ska hitta till de  cirka 8 miljoner produkter som säljs och därtill ska nya verktyg driva försäljning och effektivisera kundresan.

- Vi tror att nyckeln till att lyckas är att ha en egenutvecklad plattform som snabbt kan omsätta våra handlares och kunders behov till effektiva lösningar. Vår roll är att förenkla den digitala kontakten mellan dem och det gör vi genom att skapa en lättanvänd plattform för handlare och den bästa kundresan både visuellt och funktionellt. Vi jobbar kontinuerligt med att hitta nya och innovativa digitala lösningar för våra 2 miljoner kunder och 1250 handlare, säger Kristoffer Väliharju, vd, Cdon i en kommentar.

I fjol hade Cdon över 100 miljoner besökare och 2 miljoner aktiva kunder.

- Kunderna ställer allt högre krav och det är bra. Hittills i år har vi haft nära 72 miljoner besökare på hemsidan. Den är vårt ansikte utåt och ofta en kunds första intryck av oss och våra handlares produkter. Nu börjar arbetet med att optimera hemsidan utefter kundernas beteenden och behov, säger Martin Hultman, utvecklingschef, Cdon.

Cdon grundades 1999 och med marknadsplatsen bedrivs verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093