23948sdkhjf

Ny marknadschef på Bolist/Järnia

Eddie Andersson är ny marknadschef på Bolist/Järnia med uppdraget att utveckla varumärkena, vässa den digitala kommunikationen samt höja kundupplevelsen i butik. 

Eddie har bakgrund inom sälj och marknadsföring och har jobbat i företaget sedan 2014. Han kommer närmast från rollen som regionchef nord och axlade rollen som marknadschef den 1 oktober.

– Vi har haft ett långsiktigt arbete med att stärka kunderbjudandet mot såväl hemmafixare som proffs. En viktig del i det här arbetet är vårt ökade fokus på att koppla ihop den digitala kund- och marknadskommunikationen med kärnaffären. Eddie har varit en stor del i att driva och utveckla det arbetet inom marknad och försäljning. Han har den kunskap vi behöver för fortsatt utveckling av varumärken och digital kommunikation, ökad kundupplevelse i butik samt förståelse för behovet av en stark förankring bland våra närmare 200 delägare runt om i landet, säger Magnus Hemmingberg, kedjechef på Bolist/Järnia.

– Under mina år på företaget har vi tillsammans med våra delägare enats om lösningar för logistik, e-handel och marknadsföring. Det här är områden som utgör basen för oss som kedja och viktiga för att vi ska kunna tillgodose proffsens och hemmafixarnas behov. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utvecklingen av vårt totala kunderbjudande. Genom samgåendet med Mestergruppen Sverige AB ser jag ännu större möjligheter att utveckla vårt gemensamma erbjudande med den fysiska butiken och digitalisering i fokus, vilket kommer att bidra till att stärka våra varumärken, säger Eddie Andersson, marknadschef Bolist/Järnia.

Rekryteringen av ny regionchef för nord är i gång.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062