23948sdkhjf

Egen e-handel för hästvarumärket Jacson

Dogmanägda Jacson uppdaterar också varumärkesprofilen.

Dogmanägda hästvarumärket Jacson har startat egen e-handel. 

– Vi är stolta och glada att äntligen kunna erbjuda våra kunder e-handel, något som Jacsons följare på sociala medier efterfrågat väldigt länge. För att tillgodose kundernas behov måste vi ständigt utmana oss själva för att erbjuda det som förväntas av oss som ett modernt varumärke säger Mikael Andersson, marknadschef och chef för e-handeln.

Hästvarumärket Jacson har en anrik historia som leder ända tillbaka till 1867. Enligt marknadsföringen känntecknas märkets produkter av ”funktionalitet och stilren svensk design anpassade för att klara vardagens tuffa påfrestningar och krav som ställs av dagens medvetna konsumenter”. 

I samband med lanseringen har man även sett över varumärkesprofilen och den grafiska identiteten.

– Det är alltid en utmaning när man uppdaterar ett anrikt varumärke till en mer stilren look och använder bättre materialval. Jacson är med i vardagen och det är precis där vi ska vara. Vi är modern vardag för passionerade ryttare, säger Magnus Palmér, brand manager.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078