23948sdkhjf

Ännu en rekordmånad för Cervera

Även september föll väl ut både i butik och online för köks- och inredningskedjan.

Cerveras totala försäljningen ökade med 43 procent i september jämfört med motsvarande månad i fjol.

Det är både ökad butiks- men även e-handelsförsäljning som driver bolaget framåt och e-handeln fortsatte den tredubbleringstakt som hållts under det senaste halvåret. Vd Peter Rimbäck menar att försäljningsökningen har med ”strukturella förbättringar i kunderbjudandet” och att kunderna uppskattar starkt erbjudande i båda kanalerna trots tuff konkurrens om pris och trafik.



Vi vinner just nu många nya kunder både på e-handeln och i butik och våra trogna kunder handlar hos oss lite oftare. Vi har hittat en fungerande strategi för hur vi ska lyckas vinna i båda kanalerna samtidigt genom att fokusera på kanalernas respektive fördelar och hitta kompletterande synergier. Vi kallar det internt för Optichannel, till skillnad från omnichannel, och vi tror att det är vägen till framgång inom framtidens retail, säger Peter Rimbäck i en kommentar.



Cervera, grundat 1987, är rikstäckande i Sverige med 74 Cerverabutiker samt NK Kök & Design på varuhusen i Stockholm och Göteborg. Ägare är Accent Equity.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072