23948sdkhjf

Öppnar tio pop up-butiker på en och samma gång

En av de tillfälliga butikerna är obemannad när Pop Retail storsatsar.

Detalhandelsföretaget Pop Retail öppnar inte mindre än tio pop up-butiker i Mellansverige lagom till halloween. 

– Det är stora omställningar i fysisk detaljhandel i år, coronapandemin har ändrat förutsättningar för alla, och vi ser en möjlighet att fylla en del tomrum med nya sätt att arbeta och sälja. Det finns helt enkelt ett utrymme att bedriva handel på andra sätt än de traditionella nu, säger företagets vd Magnus Kling Uddgren.

Pop Retail AB har under 2018 och 2019 funnits med sina konceptbutiker the Halloween Store och the Christmas Store i Karlstad och Göteborg, men trycker nu på startknappen för en stor pop up-satsning. Företaget öppnar tillfälliga butiker i följande städer: Örebro (Marieberg), Eskilstuna (Cityhuset), Norrköping (Mirum Galleria), Stockholm (Sollentuna Centrum), Borlänge (Kupolen), Trollhättan (Etage Överby), Borås (Knallerian Knalleland), Göteborg (Allum köpcenter), Töcksfors (Shoppingcenter) samt Hammarö (Nolgård).

På Hammarö utanför Karlstad testas för första gången en ren självutcheckningsbutik.

– Vi provar gärna ny teknik och nya trender, som till exempel att ha en obemannad butik, säger Magnus Kling Uddgren. 

Just nu är de tio butikerna skyltade som the Halloween Store. I november byggs de om till Christmas Store-konceptet. Målet är att hitta nya produktkonceptpartners så att den nuvarande säsongen, som sträcker sig till slutet av december, kan förlängas. 

– Vi vill skapa en året-runt-butik där vi byter koncept och innehåll varannan månad. Vi tror att både handeln och konsumenterna vill ha den typen av butik. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126