Dashl till Tyskland – öppnar i två av H&M:s butiker
Skönhetsaktören Dashl, grundad av Nina Akbari och Arbilina Nissan 2016, öppnar två beauty bars, skönhetssalonger, i två av H&M:s flaggskeppsbutiker i Düsseldorf och Hamburg i oktober.
Tyskland blir därmed den första marknaden utanför Sverige för skönhetskatören som i Sverige även har samarbete med Gina Tricot och MQ Marqet.
H&M-gruppen har sedan tidigare investerat i bolaget genom investeringsarmen CO:LAB men Dashl har även andra investerare som Camilla Läckberg och Christina Saliba genom Invest in Her, Estelle & Thilds grundare Pernilla Rönnberg och Cristina Stenbeck genom Ameriana.
- Vi är glada över att vi tillsammans med Dashl kan erbjuda våra kunder en komplett shoppingoch skönhetsupplevelse under ett och samma tak. Lanseringen utgör en viktig förlängning och förstärkning av H&M:s erbjudande och går i linje med vårt mål att erbjuda hög kvalitet till ett bra pris, säger H&M:s Tysklandschef Thorsten Mindermann i en kommentar.
Dashl har ambitionen att fortsätta expandera i och utanför Sverige och har efter Tyskland siktet inställt på flera europeiska länder framöver. Därtill investerar bolaget i en vidareutveckling av den tekniska plattformen.
- Efter en speciell vår och sommar som i grunden har förändrat spelreglerna för konsumtion och på många sätt påskyndat framväxten av ett konsumentbeteende som går hand i hand med kärnan i Dashls affärsidé känns expansionen helt rätt i tiden. Vi ser fram emot att föra ut våra tjänster på en större marknad och är stolta över att göra det med H&M vid vår sida. Våra partnerskap i kombination med en lönsam operativ modell låter oss växa snabbare och på sikt bli det ledande bolaget i Europa i vår kategori, säger Nina Akbari, i en kommentar.