Gina Tricot lanserar heminredning
I mitten av september lanserar Gina Tricot heminredningskonceptet Gina Home i utvalda butiker och online.
I sortimentet finns både egendesignade produkter som påslakanset och filtar men även
inredningsdetaljer från externa varumärken.
– Nu kan vi äntligen avslöja att vi framåt kommer kunna erbjuda våra kunder ett modernt home-sortiment både online och i utvalda butiker, då vi vet att vår målgrupp är väldigt intresserad av inredning. Det knyter ihop helheten för vårt omnitänk men också för vårt lifestyle-koncept där kunden kan inspireras och shoppa de senaste nyheterna inom både klädmode och heminredning i ett köp – det bästa av två designvärldar, säger Karin Westas, marketing och brand director på Gina Tricot.
Sedan tidigare säljs heminredningsprodukter i en marketplace i konceptbutiken på Götgatan i Stockholm och nu ska sortimentet även säljas i butikerna i Mall of Scandinavia i Stockholm, på Fredsgatan i Göteborg samt i butiken i Linköping. I Danmark får butiken vid Amagertorv i Köpenhamn sortimentet som även ska säljas i butikerna i Grensen i Oslo samt i butiken i Bergen i Norge och i Forum i Helsingfors.
Ansikten för kampanjen är digitala modemagasinet Hobnob Journals Fanny Ekstrand och Linn Eklund.