Ökad e-handel och hemestereffekt lyfte Cervera
Cerveras e-handel fortsätter öka och den ökningen kombinerad med hemestereffekt i butikerna ledde till en stark försäljning i framför allt juli för kedjan.
– Juli var allra starkast med en total försäljningsökning på hela 40 procent. Vi såg visserligen en tydlig väder- och hemestereffekt i försäljningen i juli, framförallt i butiksledet, men det roliga är beviset på att vi har lyckats stärka vårt kunderbjudande både sortiments-, pris- och marknadsföringsmässigt i båda kanalerna, säger Peter Rimbäck, vd, i en kommentar.
– Vi är såklart väldigt nöjda med vår höga tillväxtnivå, vilket är ett starkt kvitto på att kunderna gillar det vi gör. Samtidigt är vi ytterst ödmjuka i vårt firande av resultaten. Både på grund av samhällsperspektivet av pandemin, men också att många aktörer och personal inom handeln har drabbats hårt på ett olyckligt sätt, fortsätter han.
Nu aviserar vd att kedjan under hösten ska göra stora satsningar både digitalt och i det fysiska butiksledet.