Babyshop växer – köper fransk e-handelsaktör inom barnmode
Babyshop har förvärvat 100 procent av aktierna i franska e-handelsbarnmodeaktören Melijoe från det belgiska investeringsbolaget GIMV och grundaren Nathalie Genty.
Enligt ett pressmeddelande ska GIMV och Nathalie Genty även fortsatt vara veksamma som delägare i bolaget.
Med köpet som följer på tidigare förvärv av Alex and Alexa, Lekmer och Oii Design ska e-handlaren fortsätta att bygga på ett barnmodeimperium inom premium- och lyxbarnmode samt leksaker.
The Babyshop Group, grundat som Babyshop 2006 av Linn och Marcus Tagesson, består i dag av e-handelsvarumärkena, Alex and Alexa, Babyshop, Lekmer och Oii Design och hade tillsammans en total försäljning på över 100 miljoner euro i försäljning 2019.
Melijoe grundades av Nathalie Genty 2007 och säljer i dag 150 barnmodemärken och har en omsättning på drygt 20 miljoner euro. I kundbasen finns omkring 300 000 kunder.
Parisbaserade Melijoe, med kundservicekontor i New Yorkoch Hongkong, ska fortsätta att
vara separat varumärke inom koncernen men kunna dra nytta av koncernens storlek.
The Babyshop Group har försäljning till 140 länder och har huvudkontor i Stockholm men har även kontor i London, Oslo, Paris och Seoul.