Så ska Didriksons komma närmare kunden – sommarbutiker gav mersmak
Didriksons öppnar en shop-in-shop om 20 kvadratmeter på dammodeplanet på Åhléns City i Stockholm.
Lanseringen är enligt ett pressmeddelande en uppföljning på vårens satsningar för att nå n slutkonsument direkt som bland annat också innefattat flera nya marknader för den egna e-handeln samt sommarbutiker på Smögen och Karlshamn.
Den nya ytan på varuhuset i Stockholm ska även varumärkesmässig bidra till mer exponering av damsortimentet, menar sportmodeföretaget.
- Det personliga mötet med kunden är oerhört viktigt och får inte glömmas bort i den digitala värld vi lever i idag. Många kunder vill fortfarande känna på materialet, prova olika storlekar och flera modeller samt få rådgivning på plats i en butik innan de gör sitt val. Därför vill vi knyta samman vår digitala satsning med den fysiska butiken och erbjuda vårt breda sortiment via fler kanaler, det kommer definitivt att stärka kundupplevelsen, säger Petra Sabo, head of DTC på Didriksons, i en kommentar.
Utöver den nyöppnade ytan ska varumärkets damjackor att finnas tillgängliga för försäljning i ytterligare tio av varuhuskedjans enheter samt via varuhusjättens e-handel. Sedan tidigare säljs Didriksons barnsortiment i 48 av Åhléns 55 varuhus.