Nu blir hennes skönhetsmärke tillgängligt med Foodora
Matleveranstjänsten Foodora har tidigare aviserat att man satsar på q-handel vilket innebär att varor från olika aktörer kan levereras i samband med hemkörning av restaurangmat.
Hittills har bland andra Ica, Pocketshop, Hard Rock Shop och Espresso House anslutit sig och nu står det klart att även influencern Rebecca Stella väljer Foodora som partner för att sälja och leverera sitt sortiment från det självbetitlade skönhetsvarumärket med start i höst.
- Foodora är ett bolag som tänker utanför boxen och utvecklar sin affär innovativt löpande, vilket jag tror är ett framgångsrecept för dagens bolag. Med Rebecca Stella Beauty vill jag uppmuntra kvinnor till att känna sig självsäkra och vackra och genom foodora kommer jag kunna tillgängliggöra hela min produktkatalog på ett snabbt och smidigt sätt, säger Rebecca Stella i en kommentar.
Projektet startar i Stockholmsregionen men området ska enligt ett pressmeddelande utökas. Leverans till kund kommer ske samma dag, inom en timme.
- Jag är väldigt stolt över vårt samarbete med Rebecca Stella. Det är ett kvitto på att vi är en attraktiv samarbetspartner. Vi har breddat vår affär och Rebeccas produkter ligger i helt i linje med vår ambition att gå in på fler marknader. Kunder vill idag handla på sina egna villkor och kunna välja bland ett mångfacetterat utbud och få leveranserna snabbt. Som marknadsledare inom q-handeln är det vår skyldiga att tillgodose våra kunders behov, säger Hans Skruvfors, vd, Foodora Sverige.
Foodora ingår i globala företaget Delivery Hero ed bas i Berlin. I Sverige är över 4 000 restauranger anslutna till tjänsten.