23948sdkhjf

Rekordjuli – hemmatrenden gynnar Mio

Mio fortsätter att surfa på en positiv försäljningsvåg. Möbelkedjan inledde året med försäljningsrekord i januari och har haft en sommar i stark medvind. Efter att ha ökat omsättningen med 30 procent både i maj och juni blev det månadsrekord igen i juli. För första gången passerade Mio 700 miljoner kronor en enskild månad.

– Det är oerhört glädjande att vi också kan rapportera trafikökningar med 20 procent till våra butiker. Detta är ett betyg på att vi lyckats skapa platser där kunderna trivs och känner sig trygga, säger vd Björn Lindblad.

Allt detta har skett trots coronapandemin. Mio har kunnat dra nytta av den rådande trenden att investera i hemmet.

– Vi har jätterespekt för situationen men försöker alltid att hitta det halvfulla glaset snarare än det halvtomma. Våra butiker ligger ofta med egen parkering, vilket skapar trygghet för kunderna, och med över 250 000 kvadratmeter butiksyta totalt blir det bra med utrymme och kunderna känner sig trygga, säger Björn Lindblad.

Enligt Lindblad kan en stor del av framgångarna härledas till kanalstrategin med ”Ett Mio” där 72 butiker gemensamt med webben skapar en enhetlig och enkel kundupplevelse.

Läs mer om: Mio
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094