Panduro lanserar nytt butikskoncept och lyfter in leksaker
Panduro öppnar första butiken under namnet Pando i Lund i november.
Butikskonceptet ska ha särskilt fokus på barns skapande, pyssel och kreativitet och därtill ska ett nytt sortiment från leksaksbranschen plockas in. Hälften av
sortimentet ska utgöras av befintliga Panduro-produkter och andra hälften ska enligt detaljhandelskedjan bestå av nya artiklar från leksaksbranschen.
– Vi vill nu ge våra kunder större möjlighet att pyssla och prova på i större
utsträckning med befintliga och nya spännande produkter. Därför lanserar
Panduro ett nytt systerkoncept i form av Pando som fokuserar specifikt på
barns kreativitet och skapande, säger Rickard Kemfors, vd, Panduro i en kommentar.
Panduro grundades 1954 av Carlo Panduro i Danmark, men har sedan 1962 huvudkontor i Malmö och innefattar varumärkena Panduro, Kreatima, IN-EX samt Pipoos.
Panduro har 95 egna butiker i Sverige, Danmark,
Norge, Holland och Belgien samt e-handel. Gruppen omsättning uppgår till drygt 900 miljoner kronor.