Blir kommunikationschef hos Jysk
Den 10 augusti tillträder Daniel Persson som ny kommunikationschef för Jysk Sverige.
Som kommunikationschef för detaljhandelskedjan i Sverige får Daniel Persson uppdraget att fortsätta att jobba för att stärka kedjans varumärke genom att utveckla den interna och externa kommunikationen, heter det i ett pressmeddelande.
– Vi är väldigt glada att vi har kunnat knyta Daniel till oss. Jysk har alltid varit expansivt och det händer mycket hela tiden. Vi har fantastiska medarbetare som tar initiativ som behöver uppmärksammas och produktkunskap som behöver komma kunderna till gagn. Daniels breda kompetens inom storytelling kommer att bli en stor tillgång för oss, säger Johan Sjödin, vd för Jysk Sverige.
Daniel har närmast drivit en Storytellingbyrå men har också 20-års erfarenhet som journalist hos Expressen, Sydsvenskan och Sveriges Radio.
– Det ska bli spännande att bli en del av JYSKs långsiktiga kommunikationsarbete och bidra till att utveckla företaget på lång sikt. Sömn och hem är bland det viktigaste som finns och det ska bli stimulerande att föra fram vilken skillnad JYSK gör och kan göra inom dessa båda områden, säger Daniel Persson i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.