Cervera tredubblade e-handeln: ”Inte bara coronaeffekt”
Maj månad blev den största försäljningsmånaden för e-handeln i Cerveras historia.
– Såklart finns det en viss coronaeffekt av ett ändrat köpbeteende mellan kanalerna, men vi har även gjort tydliga förbättringar för kunderna både i sortimentserbjudandet, en lyckad nylansering av kundklubben och en helt ny e-handelskassa som alla har gett tydliga resultat, kommenterar Nic Staeger, e-handelschef på Cervera sedan i mars då han värvades från Apotek Hjärtat.
Stort fokus har lagts på hela den digitala kundupplevelsen där sortiment, pris, logistik och kundservice har varit centrala delar.
– Vi håller just nu på att transformera hela Cervera till ett modernt, datadrivet och kundcentrerat företag, där vi inom kort kommer att ta ytterligare steg mot digitalisering och personalisering för att skapa en så stark kundupplevelse som möjligt, så det här är en bra början säger Nic Staeger.