Ellos ska lansera heminredning från Jotex i Europa
Ellos Group satsar på fortsätta växa utomlands. I slutet av året ska Jotex heminrednings- och textilsortiment lanseras i flera länder i Europa.
– Att i egen regi lansera våra egna varumärken utanför Norden är ett viktigt steg i Ellos Groups strategi. Det känns väldigt spännande att nu lansera Jotex fullt ut i Europa, säger Hans Ohlsson, vd Ellos Group.
– Med vår skalbara modell, samma kommersiella plan, onlinebutik och unika sortiment kan vi med relativt enkla medel expandera på ytterligare marknader och lägga till ytterligare varumärken i Europa, fortsätter han.
Ellos Group har under de senaste åren haft en stark tillväxt inom heminredning i Norden. Under 2018 etablerade Jotex ett samarbete med Westwing, en ledande e-handelsplattform i Europa. Nu tas nästa steg genom att i egen regi lansera varumärket i Tyskland, Holland och Belgien i slutet av året och i Polen i början av 2021. Planen är sedan att fortsätta expansionen i Europa.
– Det känns extra roligt att Europasatsningen också innebär att Jotex söker nya medarbetare, med bakgrund inom mode- och heminredning och med lokala språkkunskaper, säger Peter Keerberg, vd för Jotex.