Så ska kunden lättare hitta rätt hos Netonnet
Netonnet har inlett samarbete med personaliseringsplattformen Rich Relevance för att bli mer mer relevant för kunden och bygga ännu starkare kundlojalitet genom personligt anpassad exponering av sortimentet.
I samarbetet ska kundens onlinebeteende kombineras med data från kundklubben Klubbhyllan och köphistorik från Lagershop för att på så sätt skapa en kundunik upplevelse.
Data som används är baserad på sökmönster och tidigare köp och hämtas därmed både från den fysiska och digitala världen.
- Vi kommer använda det vi lärt oss om kunden och anpassa det som kunden ser på sajten baserat på hennes intressen och tidigare köp. Personalisering är inget nytt, men vi kommer att göra det riktigt spetsigt genom att integrera onlinedata med kundens köphistorik från våra fysiska Lagershoppar. Vi kommer nu att kunna möta kunden digitalt på ett mycket bättre och mer kundanpassat sätt än tidigare, säger Martin Richardsson, e-handelschef hos Netonnet i en kommentar.