Daymakerduo startar nytt kundmötesföretag
I slutet av mars blev kundmötesanalysföretaget Daymaker ett av offren för coronapandemin. Jag är övertygad om att vi kommer tillbaka i någon form, sa vd Lotta Eriksson när konkursen var ett faktum. Två månader senare är hon tillbaka i samma bransch med det nystartade företaget Custitude, som hon grundat ihop med kollegan Joakim Swärd.
– Att bidra till att skapa riktigt bra kundmöten är det roligaste vi vet. Dessutom vet vi att riktigt bra kundmöten ökar tillväxt över tid tack vare lojala kunder som handlar mer och oftare. Därför startar vi nu Custitude, förklarar duon som beskriver det nybildade företaget som en kundmötespartner.
Custitude ska utveckla kundmötet i alla kanaler genom utvalda metoder och verktyg som bidrar till att mäta och förstå kunden. Exitintervjuer, mystery shopping och kundklubbsmätningar ingår i arsenalen.
– Vi ser ett mycket tydligt behov hos företag att samla sin kundmötesstrategi över alla kanaler och touchpoints. Det räcker inte att vara bra i en kanal. Kunden måste känna igen sig i alla möten med varumärket, oavsett om det är hemleveransen, i fysiska butiken eller i kundtjänsten, säger Lotta Eriksson, som är övertygad om att kundmötesfrågan är hetare än någonsin.
Lotta Eriksson gick från vice vd till vd för Daymaker i januari i år. Samma månad återrekryterades Joakim Swärd till Daymaker och var vid tidpunkten för konkursen senior customer experience developer.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.