Bygghandlaren med ny marknads- och försäljningschef
Mikael Tykesson har utsetts till ny marknads- och försäljningschef för Woody Bygghandel.
Detta efter att aktören bestämt sig för att slå samman sin försäljningsavdelning och marknadsavdelning till en gemensam och större enhet.
Mikael Tykesson har arbetat totalt tio år som bland annat produkt- och kategorichef för Fönster & Dörrar samt marknadschef på Woodys Servicekontor i Helsingborg.
– Det känns verkligen spännande att få förtroendet att leda arbetet på vår nya försäljnings- och marknadsavdelning. Mina år inom Woody gör också att jag har en del tankar och idéer om hur vi tillsammans med våra lokala delägare ska kunna ta nästa steg i digitaliseringsprocessen samt öka försäljningen via centrala avtal, säger Mikael Tykesson.
I den nya avdelningen samlas både central marknadsföring, rikskunds-försäljning, digitala affärer och utbildning & event.
I avdelnings fokus blir forsatt arbete med digitalisering samt ökat fokus på försäljningen mot rikskund där man här under våren bland annat kommer rekrytera ytterligare en Key Account Manager (KAM) ansvarig för Region Väst och Syd.
Mikael Tykesson tillträdde sin nya tjänst i månadsskiftet april och maj.
Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterialhandeln med cirka 5,5 miljarder i omsättning, ett 50-tal delägare med totalt cirka 100 anläggningar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.