Går till Bambuser
Den 6 maj klev Emma Lythell på som chief revenue officer, CRO, hos liveshoppingtjänsten Bambuser.
I ett pressmeddelande skriver Bambuser att "rekryteringen är ännu ett steg i att stärka bolagets kommersiella fokus och säljteamet inför nästa tillväxtfas”.
Emma Lythell har arbetat med försäljning och marknadsföring inom e-handel och retail under hela sitt yrkesverksamma liv; och har bland annat som delägare och säljchef varit med och byggt upp skoföretaget Flattered.
Hon kommer närmast från den egna digitala annonseringsbyrån Dot Sure med kunder som bland andra Indiska, Mathem.se, ByMalina, L:a Bruket, Hope, Stureplansgruppen, Livly Clothing och Absolute Home.
Hon ska operativt lämna båda bolagen men är kvar i styrelse och som ägare i båda. I Dot Sure är Emma Lythell fortsatt majoritetsägare och kommer kliva in som styrelseordförande istället.
Emma Lythell har även ett förflutet från internationell försäljning, bland annat mot den amerikanska marknaden, inom den börsnoterade textilkoncernen Delta Galil Industries.
– Vi är glada över att få välkomna Emma till teamet. Hon kommer att bli en stor tillgång för Bambusers fortsatta tillväxtresa genom hennes internationella erfarenhet av försäljning och även hennes stora kontaktnät i Sverige såväl som i utlandet, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser, i en kommentar.
Emma Lythell ska ingå i Bambusers ledningsgrupp.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.