Afound till nya marknader
Afound lanserades både digitalt och fysisk i Sverige med en butik på Drottninggatan i Stockholm i juni 2018. Nu lanseras konceptet digitalt i Tyskland och Österrike.
Sedan starten har konceptet växt i Sverige med ytterligare två fysiska butiker i Stockholmsområdet, i Skärholmen och i Kista, samt med butiker i Göteborg, Malmö, Kristianstad och Strömstad.
I fjol introducerades konceptet utanför Sverige när Afound lanserades digitalt i Nederländerna i oktober 2019.
– Vi har namnkunniga partners med oss på den här resan som delar samma vision och mål som Afound. Tillsammans kan vi vara med och sluta cirkeln och gå över till en mer cirkulär och hållbar modebransch, säger Afounds vd Joanna Hummel i en kommentar.
Konceptet bygger på att hantera och sälja överlager av redan producerat mode och inredning till herr, dam och barn från både externa varumärken och H&M-gruppens egna koncept.
Afound köper själva in och säljer produkter och på marknadsplatsen och där kan även externa partner sälja sina varumärken.