Arket till Tmall
H&M lanserar ännu ett varumärke på den digitala marknadsplatsen.
H&M-gruppens varumärke Arket kommer lanseras på kinesiska Tmall, Alibabas onlinemarknadsplats, i augusti i år. Det framgår av ett pressmeddelande.
Arket blir H&M-gruppens sjätte varumärke på Tmall där man sedan tidigare kan hitta Cos,&Other Stories, Monki, H&M Home och gruppens huvudvarumärke H&M.
- Vi har redan en stark målgrupp i Kina och ser fram emot att utveckla ett ännu närmare förhållande till de kreativa grupperingarna där. Samarbetet med Tmall är en fantastisk möjlighet för oss att träffa nya kunder, och vi är glada över att vi kan bygga en butikupplevelse som samlar alla olika aspekter av vårt varumärke på ett nytt sätt, säger Pernilla Wohlfahrt, vd på Arket i en kommentar.
Arket lanserades 2017 i samband med att första fysiska butiken öppnade i London i augusti samma år. F
ör närvarande finns 20 fysiska butiker i bland annat Köpenhamn, Amsterdam, Stockholm, London, Göteborg och Berlin samt en global webbutik.