Electra gruppen satsar på nytt butikskoncept – vill etablera 20 butiker
Electra gruppen gör en nischad satsning på telekombutiker inom konceptet för Elon Ljud & Bild.
Det nya konceptet ska skiljas sig från dagens Elon Ljud & Bild-butiker på två områden; dels ska sortimentet ska ha ett tydligt fokus på telekom och produkter som surfplattor,
hörlurar, högtalare och tillbehör och därtill ska butikerna huvudsakligen ligga i mindre lokaler på högtrafikerade destinationer som köpcentrum och centrumlägen.
– Electra har under de senaste åren utvecklat sitt telekomerbjudande för anslutna kedjor. Vi har byggt en digital infrastruktur och ett logistikflöde som försörjer våra butiker både när det gäller hård- och mjukvara. Vi har en utmärkt
plattform som fungerar mycket väl mellan leverantörer, operatörer och våra kunder och väljer med denna satsning att fördjupa telekomaffären ytterligare, säger Anneli Sjöstedt, vd, i en kommentar.
Nu söker koncernen entreprenörer som vill starta ny verksamhet eller tillväxt från befintliga telekominriktade butiker på mellanstora orter. Målet är att etablera ett tjugotal enheter inom telekomnischen.