Ny marknadschef på Björn Borg
Emma Lidfeldt har utsetts till posten som ny marknadschef hos Björn Borg.
Hon rekryteras internt och har arbetat för sportmodebolaget sedan 2015 bland annat i flera pr- och kommunikationsroller som social media manager, pr- och social media manager och senast som brand communications manager.
– Det känns såklart väldigt roligt och spännande. Jag ser fram emot att, tillsammans med teamet fortsätta bygga ett starkt och inspirerande sportmodevarumärke. Jag har varit en del av Björn Borg sedan 2015 och under åren har vi som team gjort kampanjer och aktiviteter som förflyttat varumärket i den riktning vi vill, vi har en fortsatt spännande resa framför oss som jag ser fram emot att vara en del av, säger Emma Lidfeldt till Habit.
Hon meddelar vidare att Björn Borg vill fortsatt inspirera till träning och för att ta sportmodebolaget ännu närmare slutkunden ska fler beslut baseras på kundinsikter och skapa inspirerande aktiveringar som målgruppen efterfrågar.
– Vi kan konstatera att våra digitala kanaler är fortsatt viktiga för oss och där har vi stor möjlighet att på olika sätt inspirera människor till träning för ett bättre och friskare liv, dessutom med en hög frekvens. Under tider som dessa märker vi att det efterfrågas mer än någonsin och då vill vi såklart försöka addera det värde vi kan.
Som exempel tar Emma Lidfeldt det globala, långsiktigt ambassadörssamarbetet med Joel Kinnaman som företaget inledde tidigare i år.
– Tillsammans med honom kan vi nå ut med våra budskap och inspirera på ett effektivt sätt. På samma sätt kommer vi arbeta med lokala ambassadörer på våra olika marknader.
Vad är det bästa med att arbeta på Björn Borg?
– Jag drivs av att få arbeta med en varumärkesförflyttning och det gör den här platsen extra spännande. Men jag skulle säga att det är kulturen och människorna, att vi tillsammans tror på att sätta höga mål och att träning hjälper oss att bli vår egen bästa version, det är ett sammanhang som jag trivs bra i och tror starkt på. Att vi sedan valt att ta det och använda i vår kommunikation känns som det mest inspirerande att få göra.