23948sdkhjf

Clas Ohlson fixar i mobilen

Lanserar videosamtal som komplement till den fysiska hantverkartjänsten.

Clas Ohlson uppdatrerar servicetjänsten Clas Fixare med videosamtal till en smartphone och kunderna kan därmed få professionell rådgivning och guidning  signerad en hantverkare direkt i mobilen. Exempel på tjänster kunden kan få råd kring i mobeilen är montering och upphängning, reparation och enklare renovering samt skötsel och underhåll.

 – Vi väljer att lansera Clas Fixare med videosamtal nu eftersom vi vet att många spenderar mycket tid hemma. Med Clas Fixare i mobilen gör vi det lättare för folk att ta hand om och ge lite kärlek till det vi redan äger, istället för att köpa nytt. Det blir lite som inspiration och hjälp med hemmafixet på distans, säger Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson i en kommentar.

Videosamtalstjänsten är gratis för medlemmar i kundklubben och Clas Fixare kommer blir därmed en tjänst som blir tillgänglig för kunder i hela Sverige. Även fortsatt kan dock tjänsten bokas för hembesök i Stockholm och Uppsala med en planerad expansion till fler städer under kommande höst. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066