NK startar hemleverans – utan att ha e-handel
Coronapandemin för med sig att Nordiska Kompaniet, som inte har e-handel, startar en tillfällig servicetjänst med leverans till kunder i hela Sverige.
Varuhuset lanserar tjänsten den 20 mars och går till så att konsumenten kan vända sig till ett särskilt nummer och mailadress till NK för att få hjälp med att få den vara kunden vill ha hemskickad.
- Vi försöker vara kreativa för att både hjälpa våra kunder uträtta sina ärenden hos oss samt att stötta våra avdelningar under rådande situation. Den nya servicetjänsten med hemleverans är en av flera åtgärder som vi just nu jobbar med för att stötta varuhusen och vi hoppas att den mottages väl av våra kunder, säger Karin Wickberg, marknadschef Nordiska Kompaniet i en kommentar.
Varuhuset menar att Coronautbrottet medfört att många tillfälligt begränsas i att besöka varuhus och butiker samtidigt som köpbehoven kan finnas kvar. "Ansiktskrämen kanske är slut, doftljusen har en strykande åtgång, strumpförrådet behöver fyllas på eller så behöver man en ny skrivbordslampa för att underlätta distansarbetet", skriver varuhuset.
Leveransen sker med bud till kundens hemadress i Storstockholm och via Postnord till postombud i övriga landet.