Lågprisvaruhus kampanjar med fiktiv chef – introducerar veckans pall
ÖoB lanserar idag nya reklamkonceptet ”Smart, roligt, billigt” med en serie reklamfilmer i egna och köpta kanaler inspirerade av klassiskt sitcomformat och brittiska The Office. Förutom filmer ska den nya kommunikationen synas i varuhusen, på hemsidan, i veckobladen och bland annt i kedjans sociala medier.
I rollerna syns fiktiv kontorspersonal och en egensinnig chef.
– ÖoB har en mycket stark lågprisposition och är pionjären inom lågpris i Sverige. Med det nya konceptet bevarar vi vårt arv – att erbjuda smarta, roliga och billiga produkter. Vi vet också att vårt varumärke är starkt kopplat till humor, det är något vi tagit fasta på i det nya konceptet, säger Fredrik Johanson, kommersiell chef på ÖoB.
I filmerna introduceras även begreppet veckans pall som ska visa lågprisvaruhuskedjans aktuella proukter.
Kampanjerna är skapade av reklambyrån Tillsammans ihop med FLX och Måns Herngren.