Tidigare Åhlénschef får ny chefsroll hos City Gross
Håkan Wulff, 51 år, har mångårig erfarenhet inom detaljhandel och dagligvarubranschen, bland annat genom ledande befattningar inom Åhléns och Coop, men kommer närmast från en tjänst som verksamhetschef för Djursjukhuset i Malmö. Han har tidigare bland annat varit försäljnings- och marknadschef samt kommersiell chef för Coop Butiker & Stormarknader, CBS. Dessförinnan var han tolv år på Åhléns.
– City Gross har alltid varit särskilt starka på den lokala marknaden. Under tiden på Coop kändes alltid City Gross som en stark konkurrent och det var en utmaning när en butik öppnade i närheten. Det är en kedja som sticker ut i och med det starka kunderbjudandet, sortimentsbredden, köpupplevelsen och det svenska butiksstyckade köttet, säger han i en kommentar.
Den nyinrättade tjänsten, som han tillträder den 20 april, innebär ett ansvar för City Gross varumärke samt marknadsföring kopplat till försäljning.
– På kort sikt ska vårt kunderbjudande bli tydligare, både i butiken och det vi sänder ut rent kommunikativt till kunderna. Vi är en aktör att räkna med, men precis som alla kedjor måste vi följa kundernas nya beteenden för att lyckas med vår affär. Vi ska vara förstavalet på den lokala marknaden, säger han.
Anders Wennerberg, vd på City Gross, är nöjd med rekryteringen:
– Vi ser fram emot att Håkan börjar hos oss. Med sin gedigna bakgrund från branschen kommer han att förstärka vår organisation och City Gross utveckling framöver. Som ny försäljnings- och marknadschef ser vi också att Håkan och hans organisation kommer att ha ett tydligare helhetsansvar för vårt varumärke och sambanden mellan marknadsföring och försäljning, säger han.
Till och med 20 april går Anders Wennerberg in som tf försäljnings- och marknadschef. Henrik Weiden kommer därmed helt fokusera på sitt nya uppdrag som försäljningsdirektör för externa kunder på Bergendahls Food.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.