Lindex till kinesiska Tmall
Klädkedjan Lindex fortsätter att rulla ut sitt sortiment på internationella marknadsplatser. Nu har turen kommit till Kina där Lindex släpper sitt babysortimentet på Alibabas e-handelsplattform Tmall.
Susanne Ehnbåge, vd, ser ”enorm” potential på den kinesiska marknaden.
– Vi har stora ambitioner för vår framtida tillväxt, med fokus på att växa både med vår nuvarande verksamhet men också genom nya tillväxtmöjligheter, säger Susanne Ehnbåge i en kommentar.
Det är inte första gången som Lindex försöker sig på en expansion i Kina. Redan under hösten 2014 skulle Lindex ha öppnat sin första butik i Shanghai genom en kinesisk franchisetagare, då under Göran Billes ledning. Planen var att öppna hundra butiker. Men satsningen kom av sig. Partnern drog sig ur avtalet och Lindex sköt satsningen på framtiden.
Sedan tidigare finns bland annat fyra av H&M:s varumärken på Tmall: H&M, H&M Home, Monki och & Other Stories.