Svensk Handel rekryterar från H&M
Svensk Handel har rekryterat Katarina Kempe som ny kommunikationschef. Närmast kommer hon från H&M där hon jobbat inom flera olika roller de senaste 15 åren, senast global presschef.
– Det har varit en spännande tid och det har varit roligt att få vara med på den här resan men nu ser jag fram emot att börja på Svensk Handel som gör ett viktigt arbete för att stärka den svenska handels konkurrenskraft. Det här känns som ett naturligt nästa steg, säger Katarina Kempe till Habit.
Katarina Kempe har tidigare även jobbat som konsult i PR-branschen, bland annat på JKL men också inom Bonnier-koncernen.
– Jag har jobbat brett de senaste åren med handel och kommunikation. Handeln förändras i snabb takt och det känns som en oerhört spännande tid att börja på Svensk Handel nu.
Vilka frågor tror du kommer vara viktigast framöver?
– Spelplanen ändras hela tiden och det handlar så klart om att se till att den svenska handeln är fortsatt konkurrenskraftig och skapar jobb, inte minst för unga människor. Sedan är hållbarhet en av de viktigaste frågorna både nu och framöver och där tror jag att min erfarenhet från H&M kommer att komma väl till användning.
Katarina Kempe tillträder sin nya roll den 27 april i år.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.