Bh-experter i Victoria's Secrets nya svenska butik
Skandalomsusade Victoria's Secret må ha problem hemma i USA, men på den svenska marknaden expanderar kedjan. En ny butik öppnar på fredag, den 28 februari, i Westfield Mall of Scandinavia i Solna.
Den nya butiken ersätter den mindre butiken som funnits i köpcentrumet och kommer att erbjuda ett komplett sortiment. Det inkluderar vad kedjan kallar för bra-fitting med specialutbildade experter. Kunderna kommer utan kostnad kunna få hjälp att hitta sin korrekta bh-storlek och får efteråt med sig ett personligt bra fit-kort med storlek och stilpreferenser.
Barbara Olivieri, brand general manager på Victoria’s Secret, betonar att underklädeskedjan har stor tilltro till den svenska marknanden.
– Att öppna en butik med komplett sortiment i Westfield Mall of Scandinavia känns oerhört bra eftersom de, liksom vi, fokuserar på att erbjuda en kundupplevelse utöver det vanliga, säger Olivieri.
Sofia Rundström, centrumchef Westfield Mall of Scandinavia, returnerar artigheterna.
– Victoria’s Secret är ett efterlängtat tillskott till vår butiksmix. Med deras produkterbjudande tilltalar varumärket en stor del av Westfield Mall of Scandinavias målgrupp, både internationella och lokala besökare.
Victoria’s Secrets grundare Leslie H Wexner meddelade i torsdags att han avgår från sin post och att L Brands säljer 55 procent av Victoria’s Secret till Sycamore Partners, ett private equity-bolag som gjort sig känt för att köpa upp retailföretag med problem. Det är Wexners kopplingar till Jeffrey Epstein och anklagelserna om en sexistisk kultur på företaget som lett fram till avgången.