Beijer slog kampanjrekord
Beijer slog sitt eget rekord med deltagandet i Mustaschkampen 2019, en insamling till stöd för forskningen om prostatacancer, där bolaget samlade in 350 000 kronor, bland annat genom att sälja tumstockar.
–I år har vi sett massor av härliga mustaschselfies på kunder och medarbetare som satt mustaschtumstocken under näsan och taggat #beijermustasch i sociala medier. Våra produkttorg i byggvaruhusen har dessutom dragit in rekordmycket pengar till forskningen kring prostatacancer, säger Elisabet Heinrich marknads- och kommunikationschef hos Beijer Byggmaterial.
Det är för tredje året i rad Beijer är stolt huvudsponsor till Mustaschkampen.
Startskottet för 2019 års kampanj gick i början av november vid landskampen i ishockey mellan Sverige och Tjeckien. Där Beijer klädde hela hockeyarenan med mustaschbudskap och ha flera aktiveringar på plats relaterat till Mustaschkampen. Arrangemanget blev fullsatt, med 7 000 i publiken.
– Vi vill tacka både våra kunder och personal för deras viktiga engagemang och vilja att bidra till detta viktiga arbete tillsammans med oss. Nu siktar vi på en ännu starkare kampanj 2020, säger Elisabet Heinrich.